loader
لطفا صبر کنید
سوالات متداول
  • 1- خدمات فورواردی و کریری چیست؟

    در تجارت برای اینکه کالا از فروشنده به خریدار برسد به شرکت های واسط حمل و نقل کالا نیاز است که به این شرکت های واسط، فوروآردر و کریر گفته می‌شود.

    کریر (Carier): در اصطلاح لغوی به معنای “حامل” است و به شرکت‌های حمل و نقل کالا گفته می‌شود که خود دارای وسیله نقلیه هستند. این شرکت ها وظیفه جابجایی کالا از مبدا به مقصد توسط روش طراحی شده طبق قرارداد را دارد. این شخص می‌تواند حقیقی یا حقوقی باشد. شرکت‌های حمل و نقل کریر یا به طور خلاصه کریر بعد از انعقاد قرارداد با فرستنده کالا، تمامی مسئولیت‌های حمل و نقل کالا را برعهده می‌گیرند البته مسئولیت‌های این شرکت‌ها توسط قوانین داخلی کشور و همچنین قوانین بین المللی تعیین میگردد. در ایران بیشتر شرکت های کریری به صورت زمینی کار می‌کنند اما با این حال شرکت های کشتیرانی، هواپیمایی، راه آهن و حمل و نقل جاده ای می توانند کریر باشند.

    فورواردر (forwarder): به شخص یا شرکتی اطلاق میشود که رابط بین خریدار و کریر باشد. درواقع فورواردر به عنوان یک واسطه حرفه ای عمل میکند که در قبال هزینه دریافتی، حمل و نقل کالا را برنامه ریزی کرده و از بین مسیرهای ارسال کالا، بهترین روش را انتخاب و طراحی میکند. او تمامی اقدامات لازم برای آماده سازی اسناد و تشریفات اداری را به انجام می‌رساند. به طور کلی مسئولیت فورواردر این است که چگونگی حمل ونقل کالا را برنامه ریزی و طراحی کند.

  • 2- تفاوت کریر با فورواردر چیست؟

    کریر و فورواردر هردو وظیفه حمل و نقل بار را برعهده دارند اما با این وجود، دارای تفاوت هایی نیز هستند که در ادامه انها را شرح خواهیم داد:

    کریر مسئولیت حمل و نقل فیزیکی کالا را بر عهده دارد درصورتی که فوروارد طراح و برنامه ریزی انتقال بار را انجام میدهد.

    کریر وظیفه حمل و نقل فیزیکی کالا (از مبدا تا مقصد) را برعهده دارد اما فورواردر طراح مسیر جابجایی کالا است.

    کلیه مسئولیت های قانونی کالا بر عهده کریر است.

    شرکت های کریر خود دارای وسایل نقلیه برای جابجایی بار هستند اما فورواردر وسیله نقلیه ندارد و برای حمل بار باید با شرکت های کریر همکاری کند.

    مسئولیت کریر بیشتر از فورواردر است.

    فورواردر شرکتی محسوب میشود که در زمینه ی حمل و نقل تخصص بالا دارد و میتواند به عنوان مشاور نیز به شما کمک کند.

  • 3- امکان رهگیری آنلاین بار های در حال حمل وجود دارد؟

    بله، یکی از ویژگی های منحصر به فرد شرکت حمل و نقل خط صبا مجهز بودن تمامی کشنده ها به سیستم موقعیت یاب آنلاین (GPS) می باشند که هم در داخل و هم در خارج از کشور قابل ردیابی هستند. شما مشتریان عزیز در هر لحظه می توانید موقعیت دقیق بار و کالای در حال حمل خود را بررسی کنید.

  • 4- میانگین مدت زمان حمل بار از بارگیری تا تخلیه چقدر هست؟

    در ابتدا بستگی به مسافت و کیلومتر پیمایش مبدا و مقصد دارد؛ اما قالبا در حوزه داخلی به صورت میانگین بین 3 الی 5 روز و در حوزه بین الملل از 7 روز به بالا می باشد. 

  • 5- خط صبا توانایی و امکان حمل بار به کدام کشور ها را دارد؟

    انجام امور حمل و نقل جاده ای داخلی و بین المللی کالا از مبدا استان تهران به سایر نقاط شرکت و همچنین از هر نقطه به نقطه ای دیگر در داخل کشور برای بار های تحت قرارداد و برای کامیون های ملکی استیجاری و تحت پوشش.

    همچنین در حوزه بین الملل در حال حاضر با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه حمل بار به کشور های ترکیه، عراق، ارمنستان و روسیه امکان پذیر می باشد.

  • 6- نحوه پرداخت کرایه حمل چگونه است؟

    در حوزه حمل داخلی به صورت نقدی و پس از رسید و در بعضی موارد بصورت اعتباری و در حوزه بین الملل بصورت نقدی ریالی / دلاری می باشد.

     

  • 7- حمل بار و کالاهای خطرناک

    با توجه به پروانه های شرکت و مجوز های اخذ شده از مبادی معتبر امکان حمل مواد خطرناک وجود دارد.

  • 8- انواع یدک های اجاره ای

    انواع یدک های تانکری، چادری، کفی، کمپرسی، تیغه و لبه دار جهت اجاره به مشتریان موجود می باشد. جهت اطلاع از شرایط اجاره یدک ها با واحد اجاره یدک تماس حاصل فرمایید.

  • 9- مهم ترین شرکت های طرف قرارداد با خط صبا

    شرکت صنعت غذایی کوروش، شرکت روغنکشی خرمشهر، شرکت مارگارین، گروه صنعتی بهشهر، شرکت کیش چیپس، شرکت گلناز، شرکت روغن زیتون طلایی، شرکت نوش آذر، شرکت ستایش بار چهلستون، شرکت عدل ترابر توس، شرکت گسترش ترابر شمیم، شرکت طبیعت سبز، شرکت مارگارین، شرکت کشت و صنعت کرمانشاه، شرکت حیات هرمزگان و...

  • 10- ساعت کاری خط صبا

    در ایام عادی از شنبه تا پنجشنبه ساعت 8 صبح الی 16:30 بعدظهر