به گزارش خط صبا به نقل از روابطعمومی سازمان راهداری وحملونقل جادهای، سرپرست این سازمان در سفر به استان همدان و در جمع رؤسای اصناف و تشکلهای صنفی گفت: براساس قانون برنامه هفتم توسعه، نرخگذاری خدمات با تشخیص دولت به دستگاههای اصلی ارجاع شده و در تلاش هستیم با دریافت این مصوبه از دولت، نرخگذاری به شورای عالی هماهنگی ترابری بازگردد و با همکاری صنوف حمل و نقل عمومی، درآمد واقعی رانندگان در بخش بار و مسافر محقق شود و این امر منجر به رفع بسیاری از مشکلات این حوزه میشود.
رضا اکبری با تأکید بر اهمیت تعامل و همفکری با تشکلهای صنفی حمل و نقل جهت تعیین اولویتها و رفع مشکلات در نظر گرفتن شرایط فعالیتهای منطقهای، بهرهگیری از ظرفیت نخبگان و افراد دارای شایستگی در واگذاری مسئولیتها را مؤثر عنوان کرد. رضا اکبری با اشاره به رفع بخشی از مشکلات واردات ناوگان اتوبوسی گفت: تلاش میشود در حوزه تقویت ناوگان با استفاده از تولیدات داخلی، موانع موجود برطرف شود.
اکبری برآورد هزینه استهلاک و آسیب به جادهها در سال جاری را قریب به ۶۴ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: این در حالی است که مجموع اعتبار اختصاص یافته در سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به این حوزه در سال جاری تنها بین ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان است، البته سازمان در پی بهبود و ارتقای کیفیت آزاد راهها و کاهش فشار اقتصادی بر مردم است و در این زمینه با سازمان برنامه و بودجه همکاری مناسبی داریم.
سرپرست سازمان از آمادگی برای تحقق شریانی شدن محور دمق به زنجان به عنوان یکی از مطالبات مردم منطقه خبر داد و افزود: پس از ارزیابی کامل و احصاء شاخصهای لازم برای محور شریانی بسترهای لازم فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به ایمن سازی و آسفالت چهار محور روستایی شهرستان رزن تا پایان سال جاری گفت: برنامههایی برای شهرستانهای رزن و درگزین تدوین و بر اساس آن تلاش خواهد شد اقدامات مطلوبی در زمینه اولویتهای راه روستایی و مناطق دور و صعب العبور انجام شود.
وی همچنین از تقویت ماشین آلات راهداری این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.
اکبری با بیان اینکه سازمان به طور میانگین روزانه ۱۰ پروژه را در سطح کشور افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها را آغاز میکند و همچنین ۲۰ هزار فعالیت روزانه را اجرایی میکند، افزود: مسائل معیشتی نیروهای راهداری از برنامههای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای است که امیدواریم با تحقق آن بخش قابل توجهی از دغدغههای راهداران کشورمان رفع شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ دوربین نظارتی در جادههای کشور فعال است و تلاش داریم دوربینهای غیر فعال نیز به چرخه فعالیت بازگردانده شود و ظرفیت آنها برای کنترل محورها استفاده شود.
تست می باشد